Schnelle & sichere Lieferung

Verzend en Bestelinformatie

 

De keuze is gemaakt en je wilt een bestelling plaatsen?

Bestellen kan eenvoudig via het bekende systeem met het winkelwagentje.
Plaats de gewenste artikelen in het winkelwagentje en doorloop het bestelproces.
Betalen kan via iDeal, Bancontact of via handmatige vooruitbetaling.
 
Na het plaatsen van de bestelling volgt een automatische bevestiging via e-mail.
Normaal gesproken worden elke werkdag alle bestellingen die voor 13:00 uur betaald zijn direct verzonden.
 
Ontdek je toch nog een foutje in de bestelling of adresgegevens?
mail de correctie dan even door naar info@barefoot-webshop.nl.
 
 
Verzendkosten
Bestellingen vanaf 49,95 euro worden gratis binnen Nederland thuisbezorgd.
Voor bestellingen onder de 49,95 euro vragen we een bijdrage in de verzendkosten van 6 euro. 

Bestellingen vanaf 74,95 euro worden gratis naar België thuisbezorgd.
Voor bestellingen onder de 74,95 euro vragen we een bijdrage in de verzendkosten van 6 euro. 
 
Alle pakketten worden verzekerd verzonden: als klant loop je zo geen risico.
 
We verzenden via PostNL en DHL.

Elke bestelling wordt in principe pas als alles leverbaar is in 1x verzonden.
Dit om kosten in de hand te houden en gratis verzending mogelijk te maken.
 
 
Verzenden in een envelop
Soms krijgen we de vraag of iets kleins ook niet als brievenbuspakje verzonden kan worden,
om de verzendkosten wat lager te houden. Wanneer een bestelling qua afmetingen voldoet
dan is dit inderdaad een mogelijkheid. Let wel: dit doen we alleen als je als klant zelf heel
duidelijk hier om vraagt, en aangeeft dat je hiervoor zelf de verantwoordelijkheid draagt.

Wanneer een brievenbuspakje kwijt raakt dan kunnen wij er niets meer aan doen en sturen
we de bestelling niet nogmaals op, terwijl we dat bij een pakketje wel doen: het verzenden
van een pakketje gebeurt verzekerd en op ons risico. Een envelop is op risico van de klant.
 
 
Afhandeling - Verzending - Levertijd
Heb je alles dat je wilt bestellen in je winkelwagentje gelegd, geen vragen of twijfels meer? 
Dan kun je simpelweg de bestelling plaatsen en direct betalen via iDeal of Bancontact!

Van maandag t/m vrijdag worden elke middag om 13:00 uur alle betaalde (en voorradige) bestellingen ingepakt en verzekerd verzonden via PostNL of DHL. 
Tijdens het aanmaken van de verzendsticker wordt er automatisch een e-mail verzonden. Daarin vind je een link naar de Track & Trace info.
 
Elke bestelling wordt in principe pas als alles leverbaar is in 1x verzonden. 
Dit om kosten in de hand te houden en zodoende gratis verzending mogelijk te maken.
 
Is je bestelling nog niet betaald & verzonden dan kan je uiteraard nog artikelen bijbestellen zonder extra verzendkosten te betalen, mits alles samen in 1 pakket verzonden mag worden.
 
 
Voorraadbericht bij artikelen
Bij alle artikelen geeft de webshop automatisch een voorraadbericht wanneer je een kleur en maat selecteert. Er verschijnt dan een boodschap zoals bijvoorbeeld "beperkt op voorraad - bestel snel" als er nog maar 1 of 2 stuks van dat artikel op voorraad liggen. Bij een andere kleur / maat kan de voorraad uiteraard weer anders zijn, dus selecteer altijd exact het artikel waarvan je wilt weten of het nog op voorraad is. 
 
De voorraadberichten zijn 99% accuraat. Het komt vrijwel nooit voor dat de webshop onterecht aangeeft dat iets op voorraad is. Wel kan het regelmatig voor komen dat artikelen waarvan gemeld wordt dat deze niet op voorraad zijn, toch nèt weer binnengekomen zijn maar nog niet verwerkt zijn in de voorraadlijsten van het systeem. Nieuwe voorraad moet eerst uitgepakt, gecontroleerd en opgeruimd worden voordat de voorraadlijsten aangepast worden en in de tussentijd zal de webshop nog aangeven dat de net binnengekomen artikelen niet op voorraad zijn.

Je kan uiteraard altijd even een mailtje sturen om te vragen of het artikel van je keuze wellicht toch op voorraad is of elk moment verwacht wordt: dit is meestal het geval.

Update: vanwege de Corona-situatie zijn er grote vertragingen in levertijden, de vraag naar Barefoot-producten is extreem toegenomen en de materialen en onderdelen zijn niet aan te slepen....  bij een aantal artikelen staat de verwachte levertijd vermeld, voor de rest kan je nog altijd een berichtje sturen om te informeren.
 
 
Niet op voorraad. Levertijd?
Wanneer de website aangeeft dat een artikel niet op voorraad is, kan je altijd even mailen om naar de actuele levertijd te informeren. De meeste artikelen zullen alweer binnen (maar nog niet in de voorraad verwerkt) zijn, of binnen enkele dagen weer verwacht worden.

Er zijn echter artikelen die zo weinig verkocht worden dat deze niet standaard op voorraad gehouden worden. Deze kunnen uiteraard wel gewoon besteld worden en kunnen normaal gesproken binnen 10 dagen geleverd worden. Uiteraard met af en toe een uitzondering van artikelen die (tijdelijk) uitverkocht zijn. Barefoot produceert in partijen en het kan gebeuren dat de ene partij bijzonder snel uitverkocht is, terwijl de volgende nog niet klaar is.
 
 
Levertijd custom made maatwerk
In principe levert Barefoot alleen standaard assortiment dat in partijen geproduceerd kan worden zodat de verkoopprijzen niet al te hoog worden. In de loop der jaren zijn er echter wat zadels aan het assortiment toegevoegd die op bestelling (en gedeeltelijk naar wens) gemaakt kunnen worden. Zoals de MyBarefoot Cheyenne en CherokeeVirginia Rose en Missoula Nut zadels en van sommige modellen kan op verzoek een maat 0, andere kleur of aanpassing gemaakt worden.

Deze worden "custom made" naar wens van de klant geproduceerd en daarvoor moet een gaatje in het productieschema gevonden worden. Gemiddeld bedraagt daardoor de levertijd zo'n 12 weken maar dit kan iets uitlopen. Houd er rekening mee dat speciaal bestelde artikelen in principe uitgesloten kunnen worden van het retourrecht.
 
Daarom vragen we een aanbetaling van minimaal 150 euro (afhankelijk van het specifieke zadel) voordat we een custom made zadel opnemen in de productie-planning. Besluit je het zadel toch niet te willen kopen, dan ben je alleen deze aanbetaling kwijt en kunnen we het zadel voor een lagere prijs proberen te verkopen aan iemand anders.
 
 
Ander afleveradres / afhalen op pakketpunt
De pakketten worden meestal tijdens kantoortijden bezorgd.
Het is geen enkel probleem om het pakket bvb. op een werkadres te bezorgen. Geef dit a.u.b. wel even aan d.m.v. het toevoegen van de bedrijfsnaam zodat het adres voor de bezorger makkelijker vindbaar is.
 
Het is ook mogelijk om het pakket af te halen op een afhaallocatie van PostNL of DHL.
Vul dan simpelweg het adres van de gewenste afhaal-locatie in als afleveradres.
Vergeet vooral niet heel duidelijk te vermelden of het om een PostNL of DHL afhaalpunt gaat.

Een overzicht van adressen en openingstijden van PostNL afhaalpunten is hier te vinden.
Een overzicht van adressen en openingstijden van DHL afhaalpunten is hier te vinden.
 
Zodra de melding wordt verzonden dat het pakket onderweg is, wordt het verstuurd naar de gewenste afhaal-locatie en ligt daar in de meeste gevallen de volgende dag na 16:00 uur klaar. Er wordt een mail gestuurd zodra het afgehaald kan worden.
 
 
Levering via 1 van de wederverkopers
Het komt voor dat mensen met grote spoed iets willen bestellen en dan teleurgesteld zijn dat een wederverkoper niet direct kan leveren. Hou er rekening mee dat de meeste wederverkopers slechts een kleine basis-voorraad aanhouden en de meeste artikelen eerst bij ons moeten bestellen zodra ze uw bestelling ontvangen hebben. In de meeste gevallen zullen zij daardoor niet sneller kunnen leveren dan de op deze website aangegeven levertijd, daar de artikelen eerst nog door ons naar de wederverkoper toegestuurd moeten worden.
 
Levering via een wederverkoper duurt daardoor over het algemeen minimaal 1 dag langer. Heeft u een artikel met grote spoed nodig, informeer dan eerst naar de voorraad en bestel direct bij ons, of bij een wederverkoper die het artikel zelf al op voorraad heeft liggen. 

Let op: Wanneer je bij een wederverkoper koopt, dan koop je onder de voorwaarden van de betreffende wederverkoper. De wederverkopers hebben ieder hun eigen onafhankelijke bedrijfsvoering en bepalen zelf hun eigen leverings- / betalings- / retour- en garantievoorwaarden die af kunnen wijken van de voorwaarden die op deze pagina staan: deze gelden alleen voor bestellingen direct via deze webshop van Barefoot Nederland. 
 
 
Retour sturen
Alle bestellingen mogen (na overleg via mail) binnen 14 dagen retour gestuurd worden. 
Indien de artikelen in absolute nieuwstaat retour zijn ontvangen, wordt het gehele aankoopbedrag teruggestort. 
De verzendkosten (en het risico) van het retour sturen zijn echter voor uw eigen rekening.
De retouren worden iedere vrijdag verwerkt.
 
 
Wilt u retour sturen maar zijn de artikelen inmiddels gebruikt? 
Helaas is dit vrijwel altijd zichtbaar: wat haren of huidvet blijven er al snel achter, een afdruk op de plek waar een gesp vast heeft gezeten... een licht gebruikt artikel kan natuurlijk niet meer voor de volle prijs aan een andere klant verkocht worden. We willen u echter wel tegemoet komen en deze artikelen alsnog terug nemen, mits binnen 14 dagen na levering en in licht gebruikte staat zonder beschadigingen. 

Aangezien we deze artikelen alleen nog met een korting kunnen verkopen volgt hiervoor een terugstorting van 75% van het aankoopbedrag. Wij bieden deze artikelen vervolgens met een korting aan op de Sale-pagina. De verzendkosten (en het risico) van het retour sturen zijn voor uw eigen rekening. De binnengekomen retouren worden iedere vrijdag verwerkt.
 
 
Geen levering naar andere landen mogelijk? 
Dit klopt, in principe mogen importeurs alleen binnen hun eigen landsgrenzen leveren en niet naar landen waar zich een andere importeur bevindt. Wij mogen naar adressen in Nederland en België leveren. 
 
 
Verpakkingsmateriaal
Bij Barefoot houden we van een duurzame aanpak en daarom zijn we zuinig in gebruik van verpakkingsmaterialen. De meeste artikelen worden opgeslagen in een plastic beschermhoes tegen stof en beschadigingen. Dit plastic is sterk genoeg om artikelen in te versturen waardoor we er (indien verantwoord) geen extra verpakkingsmaterialen of dozen omheen doen bij het verzenden.

Dit is goed voor het milieu en fijn voor de bezorgers. Want minder verpakkingsmaterialen betekent minder afval. Minder volume om te vervoeren (bvb. een dekje zonder doos er omheen is veel compacter) betekent dat er meer pakketten in 1 bezorgbus passen, dat scheelt weer een extra ritje.

Wanneer het toch nodig is om in een kartonnen doos te verzenden (meerdere artikelen in 1 bestelling, zadels e.d.) gebruiken we hiervoor meestal tweedehands dozen. Zo'n doos kan er wat minder mooi uitzien en/of een opschrift hebben dat niets met Barefoot te maken heeft, maar de artikelen worden gewoon prima beschermd tijdens het vervoer. Uiteraard sparen we hiermee niet alleen het milieu maar ook in de kosten. Daardoor hebben we dan weer meer ruimte om bvb. gratis te kunnen verzenden  :-)
 
 
Inruil / inkoop van uw gebruikte zadel?
Wij kopen of ruilen geen gebruikte zadels in. Onze opslagruimte is beperkt en ligt al overvol.
Bovendien levert particuliere verkoop altijd meer op dan verkoop aan een shop, daar een officiële verkoper toch nog 21% van het verkoopbedrag af moet dragen aan de Belastingdienst.
Particuliere verkoop is zodoende voor alle partijen voordelig.
 
 
Garantie? 
Op alle Barefoot artikelen bieden we uiteraard een goede fabrieksgarantie. Wanneer een artikel sneller stuk gaat dan verwacht zou mogen worden, kunt u een aanspraak maken op deze garantie door ons te mailen. Vertel in deze mail duidelijk om welk artikel het gaat (type, maat en kleur). Voeg de originele aankoopfactuur en 1 of meerdere foto('s) toe waarop duidelijk het mankement te zien is.
 
Wanneer het om een zadel gaat hebben we tevens het serienummer nodig om de garantie-aanvraag te kunnen behandelen. De garantie wordt verleend in de vorm van een vergoeding van de reparatiekosten, of omruil voor een gelijkwaardig artikel zonder mankementen. 
 
Laatst bekeken