Verzending

De keuze is gemaakt en je wilt een bestelling plaatsen?

Bestellen kan eenvoudig via het bekende systeem met het winkelwagentje.
Plaats de gewenste artikelen in het winkelwagentje en doorloop het bestelproces.
 
Na het plaatsen van de bestelling volgt een automatische bevestiging via e-mail.
 
Ontdek je toch nog een foutje in de bestelling of adresgegevens?
mail de correctie dan even door naar
 info@barefoot-webshop.nl.
 
 
 


Verzendkosten

Bestellingen vanaf 50 euro worden gratis thuisbezorgd.
Voor bestellingen onder de 50 euro vragen we een bijdrage in de verzendkosten van 6 euro. 
 
Alle pakketten worden verzekerd verzonden: als klant loop je zo geen enkel risico.
 
Verzending via PostNL: verzekerd, aangetekend en met het verbod bij buren af te leveren.
(tenzij je bij bestelling specifiek aangeeft dat je dit juist wel graag wilt als je niet thuis bent)

Elke bestelling wordt in principe pas als alles leverbaar is in 1x verzonden.
Dit om kosten in de hand te houden en gratis verzending mogelijk te maken.
 
 
 
Verzenden in een envelop
 
Soms krijgen we de vraag of iets kleins ook niet als brievenbuspakje verzonden kan worden,
om de verzendkosten wat lager te houden. Wanneer een bestelling qua afmetingen voldoet
dan is dit inderdaad een mogelijkheid. Let wel: dit doen we alleen als je als klant zelf heel
duidelijk hierom vraagt, en aangeeft dat je hiervoor zelf de verantwoordelijkheid draagt.
Wanneer een brievenbuspakje kwijt raakt dan kunnen wij er niets meer aan doen en sturen
we de bestelling niet nogmaals op, terwijl we dat bij een pakketje wel doen: het verzenden
van een pakketje gebeurt verzekerd en op ons risico. Een envelop is op risico van de klant.
 
 

Afhandeling

Heb je de bestelbevestiging / factuur ontvangen, klopt alles en is de bestelling definitief?
Dan kun je simpelweg de betaling overmaken o.v.v. het factuurnummer.

Zodra de betaling binnen is wordt het pakket ingepakt en verzekerd verzonden via PostNL.

Tijdens het aanmaken van de verzendsticker wordt er 
automatisch een e-mail verzonden.
Daarin vind je een link naar de Track & Trace waarmee het pakket gevolgd kan gaan worden.

Zodra het pakket daadwerkelijk is verzonden volgt een "uw pakket is verzonden" e-mail.
Waarna het pakket normaal gesproken de volgende werkdag bezorgd wordt.

 

 
 
Verzending / Levertijd

Elke middag (ma-vr) wordt rond 15:00 uur nagekeken welke bestellingen betaald zijn.
Deze worden dan (indien compleet voorradig) direct ingepakt en verzonden. Er wordt een e-mail met Track & Trace-code verstuurd zodra de pakketsticker is aangemaakt. Hiermee kunt u zelf online het pakket volgen via de website van PostNL zodra het pakket daadwerkelijk verzonden is. (na 2e mail)
 
In veel gevallen kunnen 's ochtends (of de vorige avond) geplaatste bestellingen direct 's middags al verzonden worden, waarna ze in principe al de volgende dag door de postbode bezorgd worden.

Mits de bestelde artikelen op voorraad zijn natuurlijk.
Zie de voorraadstatus onderaan alle artikelomschrijvingen. 
 
Elke bestelling wordt in principe pas als alles leverbaar is in 1x verzonden.
Dit om kosten in de hand te houden en gratis verzending mogelijk te maken.
 
Is je bestelling nog niet verzonden dan kun je uiteraard nog artikelen bijbestellen zonder extra verzendkosten te betalen, mits alles samen in 1 pakket verzonden mag worden.
 
 
 
 
Voorraadbericht bij artikelen

Bij alle artikelen geeft de webshop automatisch een voorraadbericht wanneer je een kleur en maat selecteert. Er verschijnt dan een boodschap zoals bijvoorbeeld "beperkt op voorraad - bestel snel" als er nog maar 1 of 2 stuks van dat artikel op voorraad liggen.

Bij een andere kleur / maat kan de voorraad uiteraard weer anders zijn, dus selecteer altijd exact het artikel waarvan je wilt weten of het nog op voorraad is.

De voorraadberichten zijn 99% accuraat.
Het komt vrijwel nooit voor dat de webshop onterecht aangeeft dat iets op voorraad is.

Wel kan het regelmatig voor komen dat artikelen waarvan gemeld wordt dat deze niet op voorraad zijn, toch nèt weer binnengekomen zijn maar nog niet verwerkt zijn in de voorraadlijsten van het systeem. Nieuwe voorraad moet eerst even uitgepakt, gecontroleerd en opgeruimd worden voordat de voorraadlijsten aangepast worden en in de tussentijd zal de webshop nog aangeven dat de net binnengekomen artikelen niet op voorraad zijn.

Je kan uiteraard altijd even een mailtje sturen om te vragen of het artikel van je keuze wellicht toch op voorraad is of elk moment verwacht wordt: dit is meestal het geval.

 

 
Niet op voorraad. Levertijd?

Wanneer de website aangeeft dat een artikel niet op voorraad is, kan je altijd even mailen om naar de actuele levertijd te informeren. De meeste artikelen zullen alweer binnen (maar nog niet in de voorraad verwerkt) zijn, of binnen enkele dagen weer verwacht worden.

Er zijn echter artikelen die zo weinig verkocht worden dat deze niet standaard op voorraad gehouden worden. Deze kunnen uiteraard wel gewoon besteld worden en kunnen normaal gesproken binnen 10 dagen geleverd worden. Uiteraard met af en toe een uitzondering van artikelen die (tijdelijk) uitverkocht zijn. Barefoot produceert in partijen en het kan gebeuren dat de ene partij bijzonder snel uitverkocht is, terwijl de volgende nog niet klaar is.
 
 
 
Levertijd custom made maatwerk

In principe levert Barefoot alleen standaard assortiment dat in partijen geproduceerd kan worden zodat de verkoopprijzen niet al te hoog worden. In de loop der jaren zijn er echter wat zadels aan het assortiment toegevoegd die op bestelling (en gedeeltelijk naar wens) gemaakt kunnen worden. Zoals de MyBarefoot Cheyenne en Cherokee, Virginia Rose en Missoula Nut zadels en van sommige modellen kan op verzoek een maat 0, andere kleur of aanpassing gemaakt worden.

Deze worden "custom made" naar wens van de klant geproduceerd en daarvoor moet een gaatje in het productieschema gevonden worden. Gemiddeld bedraagt daardoor de levertijd zo'n 3 maanden maar dit kan iets uitlopen. Houd er rekening mee dat speciaal bestelde artikelen in principe uitgesloten kunnen worden van het retourrecht.
 
Daarom vragen we een aanbetaling van 150 euro voordat we een custom made zadel opnemen in de productie-planning. Besluit je het zadel toch niet te willen kopen, dan ben je alleen deze aanbetaling kwijt en kunnen we het zadel voor een lagere prijs proberen te verkopen aan iemand anders.
 
 


Ander afleveradres / afhalen PakjeGemak

De pakketten worden meestal tijdens kantoortijden bezorgd door de postbodes van PostNL.

Het is geen enkel probleem om het pakket bvb. op een werkadres te bezorgen. Geef dit a.u.b. wel even aan d.m.v. het toevoegen van de bedrijfsnaam zodat het adres voor de postbode makkelijker vindbaar is.
 
Het is ook mogelijk om het pakket af te halen op een afhaallocatie, via de "PakjeGemak" dienst van PostNL. Vul dan simpelweg het adres van de gewenste afhaal-locatie in als afleveradres. Een overzicht van adressen en openingstijden is hier te vinden.
 
Zodra de melding wordt verzonden dat het pakket onderweg is, wordt het verstuurd naar de gewenste afhaal-locatie en ligt daar in de meeste gevallen de volgende dag na 16:00 uur klaar. Er wordt een mail gestuurd zodra het afgehaald kan worden.
 
 
 
Levering via 1 van de wederverkopers

Het komt voor dat mensen met grote spoed iets willen bestellen en dan teleurgesteld zijn dat een wederverkoper niet direct kan leveren. Hou er rekening mee dat de meeste wederverkopers slechts een kleine basis-voorraad aanhouden en de meeste artikelen eerst bij ons moeten bestellen zodra ze uw bestelling ontvangen hebben. In de meeste gevallen zullen zij daardoor niet sneller kunnen leveren dan de op deze website aangegeven levertijd, daar de artikelen eerst nog door ons naar de wederverkoper toegestuurd moeten worden.
 
Levering via een wederverkoper duurt daardoor over het algemeen minimaal 1 dag langer. Heeft u een artikel met grote spoed nodig, informeer dan eerst naar de voorraad en bestel direct bij ons, of bij een wederverkoper die het artikel zelf al op voorraad heeft liggen.

Let op: Wanneer je bij een wederverkoper koopt, dan koop je onder de voorwaarden van de betreffende wederverkoper. De wederverkopers hebben ieder hun eigen onafhankelijke bedrijfsvoering en bepalen zelf hun eigen leverings- / betalings- / retour- en garantievoorwaarden die af kunnen wijken van de voorwaarden die op deze pagina staan: deze gelden alleen voor bestellingen direct via deze webshop van Barefoot Nederland. 
 
 
 
 
Retour sturen

Alle bestellingen mogen (na overleg via mail) binnen 14 dagen retour gestuurd worden. 
Indien de artikelen in absolute nieuwstaat retour zijn ontvangen, wordt het gehele aankoopbedrag teruggestort. De verzendkosten (en het risico) van het retour sturen zijn echter voor uw eigen rekening. De retouren worden iedere vrijdag verwerkt.
 
 
 

Wilt u retour sturen maar zijn de artikelen inmiddels gebruikt? 

Helaas is dit vrijwel altijd zichtbaar: wat haren of huidvet blijven er al snel achter, een afdruk op de plek waar een gesp vast heeft gezeten... een licht gebruikt artikel kan natuurlijk niet meer voor de volle prijs aan een andere klant verkocht worden. We willen u echter wel tegemoet komen en deze artikelen alsnog terug nemen, mits binnen 14 dagen na levering en in licht gebruikte staat zonder beschadigingen.

Aangezien we deze artikelen alleen nog met een korting kunnen verkopen volgt hiervoor een terugstorting van 75% van het aankoopbedrag. Wij bieden deze artikelen vervolgens met een korting aan op de opruimings-pagina.  De verzendkosten (en het risico) van het retour sturen zijn voor uw eigen rekening. De retouren worden iedere vrijdag verwerkt.
 
 
 

Geen levering naar andere landen mogelijk?
 

We krijgen regelmatig de vraag of er niet naar bvb. België geleverd kan worden omdat tijdens het bestel-proces alleen Nederland als land van aflevering gekozen kan worden.
Dit klopt, in principe mogen importeurs alleen binnen hun eigen landsgrenzen leveren en niet naar landen waar zich een andere importeur bevindt. Gezien er ook een Barefoot België is mogen we in principe dus niet naar België verzenden, tenzij het gaat om artikelen die Barefoot België niet kan leveren. Zoals bijvoorbeeld opruimings-zadels die gebruikt zijn of een mankementje hebben, of de Kassa-koopjes die alleen hier via Barefoot Nederland verkocht worden. 

Wil je iets van deze artikelen bestellen dan kan dat. Gewoon het bestelproces doorlopen en achter je woonplaats of in het opmerkingen-vak zetten dat je in België woont, dan komt dat gewoon netjes op de factuur te staan die handmatig gemaakt en gemaild wordt nadat je bestelling via de webshop geplaatst is.
 
Verzending naar België kost wel 9,25 euro in tegenstelling tot de 6 euro (of gratis verzending) binnen Nederland dus hou er rekening mee dat de verzendkosten op de definitieve factuur aangepast worden.
 
 
 
 
Verpakkingsmateriaal

Bij Barefoot houden we van een duurzame aanpak en daarom zijn we zuinig in gebruik van verpakkingsmaterialen.

De meeste artikelen worden opgeslagen in een plastic beschermhoes tegen stof en beschadigingen. Dit plastic is sterk genoeg om artikelen in te versturen waardoor we er (indien verantwoord) geen extra verpakkingsmaterialen of dozen omheen doen bij het verzenden.
 
Dit is goed voor het milieu en fijn voor de postbodes.
Want minder verpakkingsmaterialen betekent minder afval.

Minder volume om te vervoeren (bvb. een dekje zonder doos er omheen is veel compacter) betekent dat er meer pakketten in 1 PostNL bus passen, dat scheelt weer een extra ritje.

Wanneer het toch nodig is om in een kartonnen doos te verzenden (meerdere artikelen in 1 bestelling, zadels e.d.) gebruiken we hiervoor meestal tweedehands dozen.
Zo'n doos kan er wat minder mooi uitzien en/of een opschrift hebben dat niets met Barefoot te maken heeft, maar de artikelen worden gewoon prima beschermd tijdens het vervoer.
 

Uiteraard sparen we hiermee niet alleen het milieu maar ook in de kosten. Daardoor hebben we dan weer meer ruimte om bvb. gratis te kunnen verzenden  :-)

 

 


Inruil / inkoop van uw gebruikte zadel?
 


Wij kopen of ruilen geen gebruikte zadels in. Onze opslagruimte is beperkt en ligt al overvol. Bovendien levert particuliere verkoop altijd meer op dan verkoop aan een shop, daar een officiële verkoper toch nog 21% van het verkoopbedrag af moet dragen aan de Belastingdienst. Particuliere verkoop is zodoende voor alle partijen voordeliger.

 

 

 

 

Garantie? 

Op alle Barefoot artikelen bieden we uiteraard een goede fabrieksgarantie. Wanneer een artikel sneller stuk gaat dan verwacht zou mogen worden, kunt u een aanspraak maken op deze garantie door ons te mailen. Vertel in deze mail duidelijk om welk artikel het gaat (type, maat en kleur). Voeg de originele aankoopfactuur en 1 of meerdere foto('s) toe waarop duidelijk het mankement te zien is.

Wanneer het om een zadel gaat hebben we tevens het serienummer nodig om de garantie-aanvraag te kunnen behandelen. De garantie wordt verleend in de vorm van een vergoeding van de reparatiekosten, of omruil voor een gelijkwaardig artikel zonder mankementen.